Zwycięstwo « Moja oś świata

Temat: Samochody, Motoryzacja i nie tylko...

A nie jest czasami tak, że w momencie gdy decydujesz się na korzystanie z polisy towarzystwo ubezpieczeniowe przelicza składkę i dopłacasz ewentualną różnicę między składką poprzedniego właściciela a swoją?



Odpowiedź opieram na sytuacji mojego brata po zakupie samochodu, towarzystwo to rzeczywiście dokonało obliczneia składki z jego zniżkami ale dopiero po wygasnięciu polisy którą otrzymał od sprzedającego (korzystał z niej około pięciu miesięcy). Oczywiście poinformowano go równiez, iż wszelkie szkody powstałe na przejętej polisie obciążają tylko jego konto. Oczywiście pewność da jedynie kontakt z danym ubezpieczycielem i uzyskanie informacji o danej polisie.
Temat OC i ubezpieczycieli to ogólnie ciekawa sprawa - np. sprzedający samochód, aby nie naliczano jemu kolejnych składek polisy musi poinformowac swojego ubezpieczyciela o sprzedaży i danych kupującego ( swoją drogą ciekawe jak się to ma do ustawy o ochronie danych osobowych i tajemnicy transakcji itd. jak mniemam towarzystwa bez lobbystów zapewniły sobie taki zapis w przepisach ;)), ale już nie wszystkie ubezpieczalnie informują nowego właściciela, że jeśli w ciągu 30 dni nie wypowie pisemnie umowy o ubezpieczenie OC to będzie one kontynuowane - to wiem z autopsji jedna z dużych ubezpieczalni przysłała mi poprostu kwit do zapłaty kolejnej raty OC po 4 miesiącach od zakupu auta (nie wypowiedziałem jej więc moja wina - teraz to wiem), natomiast mój obecny ubezpieczyciel na 45 dni przed wygaśnięciem polisy informuje mnie, iż w przypadku chęci rezygnacji powinienem złożyć stosowne oświadczenie.

Źródło: forum.wiaralecha.pl/index.php?showtopic=5212



Temat: Gostynin kto cos wie na temat samochodów z Gostynina

o ile wiem, to dwa lata odpowiedzialnosci za wady ukryte ponosi sprzedawca. Czemu im nie oddales grata?

a skąd ten pomysł? Kupujesz samochód - w umowie masz zapis, że stan jest Ci znany. Więc na jakiej podstawie chcesz się ze sprzedawcą użerać? Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej? Przepisy dotyczą tylko chwili wydania rzeczy czyli chwili zakupu i nie obowiązują usterek które pojawiają się w trakcie użytkowania rzeczy.

pomijam fakt, że chyba żaden handlarz nie uczestniczy w oficjalnej drodze auta do nowego klienta. umowę zza granicy przywozi pustą, auto sprzedaje kolejnemu Polakowi a ten dopisuje swoje dane do umowy i wychodzi na to, że to nowy właściciel osobiście za granicą auto kupił. Handlarze nie chcą płacić podatku dochodowego. Udowodnij teraz komuś, że dwa lata temu sprzedał Ci ten samochód...

Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=450746


Temat: BMW 3


Nowa, idealna linia BMW serii 3 CoupĂŠ.
Jeżeli chodzi o nieograniczoną radość z jazdy, kierowcy coupĂŠ szybko docenią jego elegancję, dynamikę i zwinność. Te cechy BMW serii 3 CoupĂŠ natychmiast rzucają się w oczy. Idealne kształty podkreślają jego elegancję, nowy 6-cylindrowy silnik rzędowy z układami High Precision Injection i Twin Turbo w modelu 335i sprawia, że jest jeszcze bardziej dynamiczne niż zwykle, a xDrive, inteligentny system napędu na cztery koła po raz pierwszy zaprezentowany w coupĂŠ, zapewnia maksymalną zwinność.

Zużycie paliwa/emisja CO2

Średnie zużycie paliwa: 9,5 l/100 km
Emisja CO2: 208 g/km
Dalsze informacje na temat urzędowych norm zużycia paliwa i emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych znajdują się w informatorze "Przepisy dotyczące samochodów osobowych" (informacje na temat zużycia paliwa i emisji CO2), dostępnym bezpłatnie we wszystkich salonach sprzedaży BMW.
Źródło: whitecoats.webplus.net.pl/viewtopic.php?t=3955


Temat: Stacje paliw w Bytomiu - zalety i wady
Wprowadzenie przepisów dotyczących norm spalin określa sprzedaż aut z tymi normami ale "Nowych". Stare auto, emituje to co emituje. Dlatego np. w centrum Berlina wprowadzono zakazy co do norm spalin, bo auto sprzed 20 lat może emitować tyle spalin, ile wtedy można było. Wolf nie masz racji swoim tłumaczeniem, porównujesz rzeczy których porównywanie nie jest adekwatne do niczego. Ba, jeżdżę 20 letnim samochodem, ale mam sprawne katalizatory i ostatnio mi badali spaliny i im szczęki opadły bo takie dobre były. Jak w nowym aucie powiedzieli. Wiek nie ma tu nic do rzeczy. Ale Unia także, więc odpowiadając na twoje pytanie "Tak powiem ci, ze normy na stare samochody obowiązują w momencie kiedy je wyprodukowano, a nie co potem wprowadzono". Właśnie największe znaczenie ma kiedy wybudowana została stacja. Z tego wynika, że ty w ogóle nie posiadasz prawka, bo interpretując tak przepisy, porównując takie kwestie, byłbym w szoku, gdybyś je posiadał. Przeczytaj jeszcze raz to co napisał Mephir i zrozumiesz o co chodzi (mam nadzieje ).
Źródło: bytomski.pl/viewtopic.php?t=125


Temat: Będzie nowa ustawa o ochronie zwierząt.
A ja uważam, że to będzie następny martwy przepis. Przecież jeżdzicie na wystawy. Do różnych miast. Zawsze dostajemy(z numerem i potwierdzeniem) informację, że nie ma sprzedaży szczeniąt. I co....wokół terenu wystawy aż gęsto jest od samochodów, kojców, koszyków i kartonów....ze szczeniakami, różnymi. Jak to ma się do zapewnień organizatorów
Źródło: e-psy.pl/viewtopic.php?t=1241


Temat: Od 1 czerwca nowe przepisy zastępujące GVO
Od 1 czerwca nowe przepisy zastępujące GVO

Parlament Europejski przyjął nowe rozporządzenie w sprawie rynku sprzedaży oraz naprawy samochodów, które od czerwca ma zastąpić obowiązujące obecnie przepisy tzw. GVO.




Źródło: forum.turbofan.pl/viewtopic.php?t=2124


Temat: akcyza w górę?
nic mi o tym nie wiadomo ale jak słychac w necie to raczej prawda:


Projekt nowej ustawy Prawo akcyzowe, opracowany przez Ministerstwo Finansów, zmieni zasady opodatkowania samochodów osobowych od 1 stycznia 2009 r. Od tego dnia mają zacząć obowiązywać nowe przepisy ustawy.

Akcyza od aut będzie pobierana raz, a nie jak dziś, w związku z każdą transakcją przed rejestracją auta na terenie kraju.

Obecnie opodatkowaniu podlega nie tylko import oraz nabycie wewnątrzwspólnotowe, lecz również każda sprzedaż samochodu przed pierwszą rejestracją w kraju. Stawka została określona w rozporządzeniu i niezależnie od wieku pojazdu wynosi 13,6 proc. (dla pojemności silnika powyżej 2000 cm3) i 3,1 proc. (w pozostałych przypadkach). Projekt nowej ustawy akcyzowej, która ma wejść w życie 1 stycznia 2009, przewiduje nowe zasady opodatkowania samochodów osobowych. Stawki akcyzy pozostaną na tym samym poziomie (3,1 i 13,6 proc.). Zmianie ulegnie jednak mechanizm poboru.

Akcyza będzie pobierana tylko jeden raz niezależnie od tego, ile transakcji sprzedaży nastąpi przed dokonaniem rejestracji. W efekcie opodatkowaniu będzie podlegać jedynie import lub nabycie wewnątrzwspólnotowe w przypadku aut sprowadzanych do Polski albo pierwsza sprzedaż pojazdu wyprodukowanego w Polsce. Odejście od wielokrotności poboru ma ułatwić rozliczenia akcyzy przez dealerów nowych samochodów oraz podmioty sprzedające używane pojazdy. Po pierwsze, nie będą oni musieli dwukrotnie rozliczać się z fiskusem, tj. składać dwa razy deklaracji i odliczać akcyzy wcześniej zapłaconej. Ponadto jednokrotność akcyzy spowoduje, że marża sprzedającego nie będzie obciążona akcyzą. Powinno to wpłynąć na obniżkę ceny sprzedaży.
gazetaprawna

lub tutaj:

http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/29..._tylko_raz.html

ale o stawkach nie słychać

trzeba by dotrzec do projektu rozporządzenia
Źródło: p2pnet.pl/index.php?showtopic=26506


Temat: Amerykański VW poszukuje najstarszego jeżdżącego diesla
Prawdopodobnie w związku z przygotowywaną kampanią, propagującą zalety silników wysokoprężnych, amerykański importer Volkswagenów poszukuje najstarszych sprzedanych w USA Volkswagenów z jednostkami diesla

Możliwe, że Volkswagen inspirował się akcją firmy Saab, o której niedawno było głośno w związku z modelem Saab 900 Turbo, który przejechał milion mil. Jego właściciel otrzymał wtedy nowego Saaba 9-5.



Volkswagen chce w USA spopularyzować swoje silniki diesla. Jednostki wysokoprężne mogą być dla Amerykanów atrakcyjne ze względu na ekonomiczną eksploatację, na przeszkodzie stoją jednak przepisy ekologiczne obowiązujące w niektórych stanach. Volkswagen podobnie jak Mercedes-Benz stawia na nową generację wysokoprężnych silników wyposażonych w system selektywnej redukcji katalitycznej, która obniża ilość tlenków azotu w spalinach.

Volkswagen of America liczy na to, że rekordzistą zostanie jeden z pierwszych wysokoprężnych Golfów sprzedawanych w USA pod nazwą Rabbit od roku 1977. Według danych importera sprzedano wtedy 12 tys. wysokoprężnych Golfów, a VW ma nadzieję, że niektóre z nich nadal jeżdżą. Ponieważ większość z nich sprzedano w Kalifornii, z dużym prawdopodobieństwem właściciel będzie właśnie z tego stanu. Zaskakujący jest fakt, że właśnie Kalifornia jest dzisiaj jednym ze stanów USA, które utrudniają europejskim producentom sprzedaż samochodów z silnikami diesla.

Zwycięzca, który będzie posiadał jeżdżący egzemplarz z największym przebiegiem, otrzyma na pół roku nowy Volkswagen Touareg.

Źródło informacji: www.roadlook.pl
Źródło: vwstyle.pl/forum/viewtopic.php?t=414


Temat: [Ogólne] Nowy podatek od samochodu
Oj, jest tu dużo niepotrzebnych nieporozumień. W każdym bądz razie powracając do tematu.
Eko-Podatek, najbardziej uderzy w importerów i użytkowników kilkunastoletnich samochodów.
Najwyrazniej rządzący nie rozumieją że w bądz co bądz biednej Polsce, przeciętnego Kowalskiego nie stać na pójście do salonu i zakup nowego samochodu. W ubiegłym roku Polacy kupili 320 tyś. nowych samochodów i 1100 tyś używanych, wśród których około 20-30% to auta 10 letnie i starsze. I niestety skorzystają na niej zamożni obywatele naszej pięknej krainy, gdyż według nowych przymiarek eko-podatek, który ma zastąpić opłatę akcyzową od nowych samochodów, pozwoli nabyć np. nowe Audi A4 o około 25 tyś zł. taniej.
Nie ma też co liczyć iż tematem zajmie się Unia, gdyż narzucają go właśnie przepisy unijne, a stosowany jest już między innymi w Niemczech, Francji czy Czechach ( krajach o dużo wyższej stopie życiowej ! Pamiętajmy iż Polska to najbiedniejszy kraj Uni)
Tak że pozostaje tylko pogodzić się z tematem, ponarzekać, poprzeklinać i płacić...
A komu się nie podoba? Niech sobie zmieni krainę (np. w Angli nie płaciłem żadnych podatków po kupnie auta, ba, o ile dobrze pamiętam to chyba nic nie płaciłem ,nie musiałem zmieniać tablic, tylko wykupić ubezpieczenie) Obecnie sprzedaż nowych samochodów w Polsce jest wyższa niż choćby rok temu, ale co z tego jak w moim powiecie w salonie Skody co drugie auto kupuje Czech lub Słowak, zdarzają się klienci nawet z Węgier, nie wspominając o Niemcach, ale czym to jest spowodowane każdy chyba wie, fabryka Fiata w Tychach też idzie pełną parą . Nie można by poczekać z tym podatkiem jeszcze 3 - 4 lata? Może to pytanie dla przyszłych wyborców. I od razu zaznaczam na przyszłość, nie jestem ani pisowcem ,ani liberałem ani lewakiem...
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=13432